Ahhoz, hogy az emailek biztonságosan megérkezzenek sokszor szükség van SMTP szolgáltatást beállítani a WordPress weboldalunkon. Az SMTP egy levélküldési protokoll, segít abban, hogy például a kitöltött űrlap tartalma “ne vesszen” el az éterben, amíg megérkezik a szerveredbe és el tudod olvasni a leveleid között. Arra is jó, hogy ezek az emailek ne kerüljenek spam mappába.
Az SMTP beállításához szükséged lesz egy saját domaines emailcím létrehozására. Ehhez segítséget a PRESET videók között a “Saját domaines emailcím létrehozása és beállítása” című leckében találsz.
Ha létrehoztad az emailcímet, akkor a következőt kell tenned:
- Lépj be a CPanel felületére – most csinálad az emailcímet, akkor már itt is vagy 🙂
- Nyisd meg az Email szekcióban az Email Accounts/ Email fiókok menüpontot
- Keres meg az email címet, amit létrehoztál! Ha több emailcímed is van, akkor azt kell megkeresned, amit a weboldalon az űrlapok esetében használni szeretnél.
- Az adott emailcím sorában a “Connect Devices” opciót kell választani.
A megjelenő felületen a “Mail Client Manual Settings” blokkot kell megkeresned. Itt pedig a “Secure SSL/TLS Settings (Recommended)” beállításokra lesz szükséged.
Most pedig lépj a weboldalad admin felületére. A WordPress felületén a bal oldali menüsávban kattints a bővítmények menüpontra. Majd válaszd felül az “Új bővítmény hozzáadása” lehetőséget.
A kulcsszavas keresési lehetőségnél írd be, hogy “smtp”. A telepítendő bővítmény neve: WP Mail SMTP by WPForms. Itt az Azonnali telepítés gombra kell kattintani, majd a telepítés után a Bekapcsolás lehetőséget kell választani. Ne lepődj meg, ezt követően fel fog dobni egy új ablakot, ami a bővítmény beállításában segít neked. Ahelyett, hogy végigmennénk ezeken a lépéseken válasszuk a “Go back to Dashboard” lehetőséget a nagy sárga gomb alatt.
A bővítmény Settings menüjébe érkeztünk. Ha esetleg mégsem, akkor a bal oldali menüsávban keresd meg a WP Mail SMTP menüpontot és válaszd a Settings lehetőséget.
Itt kell megadnod az adatokat, amikez szükséged lesz a CPanelen megnyitott táblázatra.
- From Email: itt az emailcímedet kell megadni, amit használni fogsz az űrlapoknál
- From Name: itt azt a nevet kell megadni, amit feladóként meg szeretnél jeleníteni
- A Mailer blokkban az utolsó lehetőséget kell választani: Other SMTP
Most következnek az SMTP beállítások az Other SMTP blokkban:
- SMTP host: ez rendszerint a mail.sajatdomainneved.hu, de a CPanel felületén megnyitott táblázatban a Outgoing Server sorban találod meg
- Encryption: el legyen mindig SSL
- SMTP port: általában 465, de szintén tudod ellenőrizni a Cpanel felületén lévő táblázatban az SMTP portnál
- Auto TLS: on
- Autentikáció legyen bekapcsolva
- SMTP Username: ez az emailcímed
- SMTP Password: ez az emailcímedhez tartozó jelszó
Ha mindennel végeztél, akkor a Save Settings opcióra kell kattintani.
Érdemes tesztelni egy űrlap kitöltésével vagy egy időpontfoglalással, hogy megérkeznek-e az emailek.