2024-ben további változások lépnek életbe az adatvédelem jegyében: március 6-ig élesedik a Google Consent (más néven Beleegyezési) mód bevezetése. Ezzel kapcsolatban a weboldal és webshop tulajdonosoknak is van teendője.
MI IS AZ A CONSENT MÓD?
A GDPR bevezetése óta mindenki üzemeltet ún. süti sávot vagy más néven cookie bannert. Korábban ennek elfogadása vagy elutasítása meghatározhatta azt, hogy milyen sütik kerüljenek a böngészőbe, mit mérjünk és kikre futtassunk remarketing kampányt.
Sajnos azonban ezt “ki lehetett kerülni”, és annak ellenére, hogy volt süti sáv, a mérőkódok mindenképp lefutottak a háttérben.
Az adatvédelmi irányelveknek megfelelően a Google most bekeményít, és ő maga, a saját rendszerén keresztül fogja bekérni a sütik elfogadásáról az adatot, és ennek megfelelően fogja szabályozni azt, hogy milyen címkéket, kódokat fog lefuttatni a háttérben és hogyan. Vagyis, mostantól csak a teljesen jól működő és felhasználói hozzájárulást rögzítő süti sávok lesznek elfogadhatóak, amiről az adatokat be kell küldeni a Google-nek és csak az azon keresztül érkezett adatokat fogja érzékelni, felhasználni.
Tehát, most már biztosan nem lesz arról a felhasználóról adatunk, aki nem egyezik ebbe bele, míg régen ez működhetett. Ez a kapu bezárult, és ehhez kell néhány beállítást elvégezni.
A Google által elfogadott süti kezelő rendszerek (Consent Manager Platformokat (CMP) ) listája az aláábi linken érhető el: